Αγωνιστική συσπείρωση εκπαιδευτών: Τραγική και επικίνδυνη η κτιριακή κατάσταση των σχολείων στη Θεσπρωτία

 

Τα σχολεία χτυπούν το καμπανάκι του κινδύνου. Η υποχρηματοδότηση και η αδιαφορία της τοπικής και κεντρικής διοίκησης αφήνουν τα σχολεία της περιοχής στα όρια της καταλληλότητας και της ασφάλειας παιδιών και εκπαιδευτικών.

 

Μια απλή ματιά στη σημερινή κατάσταση στα σχολεία αρκεί, για να δει κανείς ότι απέχουμε πολύ από μια πραγματικότητα, που εκπαιδευτικοί, μαθητές και άλλοι εργαζόμενοι θα βρίσκουν ασφάλεια στα σχολεία. Ταβάνια που πέφτουν, σχολεία που πλημμυρίζουν, αίθουσες κλουβιά, κανένας αντισεισμικός έλεγχος. Σχεδόν σε όλα τα σχολεία του Νομού είναι παραπάνω από εμφανή τα σημάδια της υγρασίας και της διάβρωσης.

 

Επιγραμματικά:

• Στο «Πρότυπο» ΕΠΑΛ υπάρχουν κολώνες ανοιγμένες στη μέση από τη διόγκωση των σίδερων στον φέροντα οπλισμό, πουμαρτυρούν τη μη επαρκή συντήρηση ενός παλιού και καταπονημένου κτιρίου, που εδώ και χρόνια δεν έχει γίνει η παραλαβή του από τον δήμο. 
• Στο 1ο Γυμνάσιο και 1ο ΓΕΛ, τα σημάδια της υγρασίας στα ταβάνια, δίπλα από ηλεκτρικές εγκαταστάσεις (φώτα), απειλή για τους εκατοντάδες μαθητές που κινούνται από κάτω τους, μαρτυρούν την πολυετή αδιαφορία στις ανάγκες στεγάνωσης και προστασίας του κτιρίου. Τα μάρμαρα στα περβάζια έτοιμα να ξεκολλήσουν, μετέωρα στο κενό, με ανυποψίαστους μαθητές να παίζουν και να κινούνται από κάτω. Ειδικά για το 1ο ΓΕΛ δαπανήθηκαν 1.750.000€ για έργα ενεργειακής αναβάθμισης χωρίς να έχει γίνει αντισεισμικός έλεγχος.
• Εκατοντάδες μαθητές στο 2ο ΓΕΛ κυκλοφορούν από και προς το σχολείο καθημερινά σε μια περιοχή που πρόσφατα μετεγκαταστάθηκε σε απόσταση μερικών μέτρων το ΚΤΕΛ με τον κίνδυνο ατυχήματος να είναι πιθανός.
• Στο Δημοτικό Σχολείο Καστριού υπάρχει μια μόνιμη φυσική λίμνη στο υπόγειο με αποτέλεσμα όσα πράγματα έπρεπε να αποθηκεύονται εκεί βρίσκονται στους χώρους του σχολείου, κάτι που κάνει δυσκολεύει τη διέλευση μαθητών και εκπαιδευτικών.Επίσης, λόγω της κατάστασης του υπογείου, το κτίριο είναι μέσα στην υγρασία και τη μούχλα και είναι δύσκολο να ζεσταθεί.
• Από τα 8 Νηπιαγωγεία της Ηγουμενίτσας τα 6 (2ο, 4ο, 5ο, 6ο, 7ο, 8ο), καθώς και το 2ο Νηπιαγωγείο Γραικοχωρίουστεγάζονται σε μισθωμένα κτίρια παντελώς ακατάλληλα για σχολεία, χώρους προοριζόμενους για καταστήματα και με αυλές τους ακάλυπτους χώρους πολυκατοικιών. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο κέντρο της πόλης δεν υπάρχει τα τελευταία χρόνια Νηπιαγωγείο. Παρά τις διαμαρτυρίες συλλόγων γονέων και εκπαιδευτικών καμία Δημοτική Αρχή, ως τώρα, δεν έκανε το παραμικρό, ως όφειλε, για την επίλυση του προβλήματος. Δεν αξιοποίησαν ούτε την προσφορά- δωρεά οικοπέδου από τον πρώην Δήμαρχο κ. Λιάκο για την ανέγερση Νηπιαγωγείου, επικαλούμενοι κάθε φορά αστεία επιχειρήματα.  

 

Σε κανένα σχολείο της Α΄βάθμιας και της Β΄βάθμιας Εκπαίδευσης δεν έχει γίνει ούτε καν ο οπτικός Α΄βάθμιος αντισεισμικός έλεγχος. Στα δεκάδες «μικρά Τέμπη» που κρύβει η τοπική και κεντρική διοίκηση, κάτω από την λογική του εφησυχασμού, στέλνει καθημερινά η λαϊκή οικογένεια τα παιδιά της να μορφωθούν.

 

Κορωνίδα της ντροπής και της επικινδυνότητας είναι η κατάσταση που βρίσκεται το Ειδικό Δημοτικό ΣχολείοΗγουμενίτσαςτο οποίο συστεγάζεται σε 2 μικρούς χώρους του 2ουΔημοτικού Σχολείου. Ψευδεπίγραφος ο χαρακτηρισμός των 5 τμημάτων αφού, το κάθε τμήμα ουσιαστικά είναι και μία γωνιά στην ίδια αίθουσα. Γραφείο εκπαιδευτικών δεν υπάρχει, ενώ το γραφείο της διεύθυνσης του σχολείου βρίσκεται στον ίδιο χώρο που κάνουν μάθημα οι εκπαιδευτικοί με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την απρόσκοπτη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίαςΟι απαράδεκτες συνθήκες εκπαίδευσης και διαβίωσης στο Ειδικό Σχολείο, χωρίς το στοιχειώδες εποπτικό υλικό, απαξιώνουν τις προσπάθειες που κάνουν οι συνάδελφοι να βγάλουν εις πέρας την εξατομικευμένη δουλειά που χρειάζεται το κάθε παιδί. Χωρίς καμία στοιχειώδη υποδομή που αφορά στην ατομική υγιεινή των παιδιών (ντουζιέρες κλπ), με κίνδυνο μετάδοσης ασθενειών, χωρίς την ύπαρξη σχολίατρου και σχολικού νοσηλευτή, χωρίς τον ελάχιστο χώρο ξεκούρασης και ανάπαυσης για παιδιά και συναδέλφους.

Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ηγουμενίτσας λειτουργεί χάρη στις φιλότιμες προσπάθειες των εκπαιδευτικών, μιας και παλιότερα η Δ\νση Εκπαίδευσης σχεδίαζε ακόμη και το κλείσιμό του. Το 2019 ο κ. Μητσοτάκης επισκέφθηκε το Ειδικό Σχολείο, διαπίστωσε την κατάσταση, κάλεσε επί τόπου τον τότε Δήμαρχο κ. Λώλο και την τεχνική υπηρεσία του Δήμου και υποτίθεται δεσμεύθηκαν για την ανέγερση ξεχωριστού κτιρίου στον ίδιο χώρο λόγω της μεγάλης αυλής που διαθέτει το 2ο Δημοτικό. Δυστυχώς, όλα παρέμειναν υποσχέσεις τόσο από τον Πρωθυπουργό όσο και από την απελθούσα Δημοτική Αρχή. Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες δεν είναι παιδιά ενός κατώτερου θεού.

 

Τώρα είναι η ώρα γονείς, εκπαιδευτικοί, τοπική κοινωνία να διεκδικήσουμε λύση για το διδακτήριο του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου.

 

Τα προβλήματα που παρουσιάζουν τα σχολικά κτίρια όλων των βαθμίδων στον νομό είναι αποτέλεσμα της χρόνιας υποχρηματοδότησης της Παιδείας από όλες τις κυβερνήσεις διαχρονικά (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ), της πολιτικής των μνημονίων και της στρατηγικής της ΕΕ που λογίζει την Παιδεία ως εμπόρευμα και όχι ως κοινωνικό αγαθό, αλλά και της στάσης των δημοτικών αρχών.

 

Απαιτούμε:

➢ Άμεσα οι δήμοι Ηγουμενίτσας – Φιλιατών - Σουλίου να πραγματοποιήσουν ελέγχους όλων των σχολικών υποδομών, να υπάρχει μητρώο καταλληλότητας σε κάθε σχολικό κτήριο, με καταγραφή έργων συντήρησης, επισκευών, κατασκευών.
➢ Αντισεισμική θωράκιση των σχολείων μας και μέτρα ετοιμότητας εκπαιδευτικών και μαθητών, καθώς και σταθερούς περιοδικούς προσεισμικούς ελέγχους.
➢ Έλεγχο από τις δασικές υπηρεσίες των δήμων για τα δέντρα που βρίσκονται στους προαύλιους χώρους και περιμετρικά των σχολείων.
➢ Η  ΚΤ.ΥΠ. να αποτελέσει τον μοναδικό, αρμόδιο, ενιαίο, τεχνικό, κατασκευαστικό φορέα του δημοσίου, που θα υλοποιεί με επάρκεια την ευθύνη του κράτους, για καθολική παροχή δημόσιων, δωρεάν, σύγχρονων και ασφαλών σχολείων.
➢ Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για τον σχεδιασμό και την κατασκευή νέων και ασφαλών σχολικών κτιρίων στο ύψος των σύγχρονων κοινωνικών αναγκών.
➢ Η νέα δημοτική Αρχή να τοποθετηθεί και να προτείνει άμεσα λύση για το πρόβλημα του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου.

 

 

26/03/20

Νεότερη Παλαιότερη

Breaking Ticker