Ατελής Ολοκλήρωση - Λύση σύμβασης του έργου «Βόρεια είσοδος πόλης Ηγουμενίτσας»



Η ολοκλήρωση της βόρειας εισόδου της πόλης της Ηγουμενίτσας είναι έργο ζωτικής σημασίας για την οικονομική ζωή της πόλης, έργο εθνικής σημασίας, όπως πρόσφατα χαρακτηρίστηκε, έργο που μετά την ολοκλήρωση χρονοβόρων γραφειοκρατικών και τεχνικών διαδικασιών (απαλλοτριώσεις, δικαστικές διαμάχες, τροποποιήσεις αρχικής μελέτης, μετακινήσεις δικτύου Δ.Ε.Η κλπ) δεν δύναται να αποπερατωθεί σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές του. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν γίνει γνωστές, μοναδική εκκρεμότητα αποτελεί η εξόφληση του αναδόχου από τον κύριο του έργου.

Σύμφωνα με την ενημέρωση του κ.Αντιπεριφερειάρχη Θεσπρωτίας στο Περιφερειακό Συμβούλιο την 13/7/24,  ο ανάδοχος υπέβαλε πρόταση για λύση της σύμβασης προς τις αρμόδιες υπηρεσίες την 8/7/2024. Στο εν λόγω συμβούλιο ο κ.Αντιπεριφερειάρχης διαβεβαίωσε ότι υπάρχει η πολιτική βούληση για επίλυση του θέματος. Σε διευκρινιστική ερώτηση  της παράταξής μας αν υφίστανται οικονομικές εκκρεμότητες έναντι του αναδόχου, ποιο είναι το ύψος αυτών και αν υπάρχει πρόνοια, κάποιο σχέδιο  για την ολοκλήρωση του έργου σε περίπτωση λύσης της σύμβασης, ο κ.Περιφερειάρχης απάντησε ότι «με τρόπο σας είπε ότι τα περισσότερα έχουν λυθεί, εκτός από κάτι που δεν είναι αναγκαίο».

Από τις αρμόδιες υπηρεσίες πληροφορηθήκαμε ότι η διευθύνουσα υπηρεσία δεν εξέδωσε απόφαση εντός των δύο μηνών στην αίτησης διάλυσης της σύμβασης από τον ανάδοχο, λόγω καθυστέρησης πληρωμής εγκεκριμένων λογαριασμών, επομένως όπως προβλέπει ο νόμος 4412/2016 (Άρθρα 161, 162), μετά την 8η Σεπτεμβρίου η σύμβαση έχει περιέλθει σε καθεστώς αυτοδίκαιης διάλυσης. Κατόπιν αυτού, ο ανάδοχος υπέβαλε την τελική επιμέτρηση εργασιών στο τέλος του Σεπτεμβρίου και βάσει των προβλεπόμενων διαδικασιών θα πρέπει σε χρονικό διάστημα 2 μηνών να εγκριθεί και στη συνέχεια να προχωρήσει η παράδοση - παραλαβή του έργου που είναι και θα παραμείνει ημιτελές και δυσλειτουργικό, με ότι αυτό συνεπάγεται για την καθημερινότητα και την ασφάλεια των πολιτών.

Η οδική ασφάλεια αποτελεί υψίστη προτεραιότητα η οποία τίθεται εν αμφιβόλω, καθώς η οδός δεν θα διαθέτει την τελευταία στρώση ασφάλτου και επομένως θα υπάρχουν στα άκρα αυτής φρεάτια αποχέτευσης ομβρίων τα οποία παρά τη σήμανση εγκυμονούν κινδύνους για την ασφαλή οδήγηση (ιδιαίτερα των δίκυκλων), δεν θα έχει κατασκευασθεί ένα τμήμα της παράπλευρης οδού, ενώ θα παραμείνουν οι υψομετρικές διαφορές στον κόμβο Ντάσιου που ήδη δυσχεραίνουν την κίνηση βαρέος τύπου οχημάτων, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής. Παράλληλα, προκαλείται αισθητική υποβάθμιση της βασικής εισόδου και της εικόνας της πόλης από τις ημιτελείς εργασίες και από το γεγονός  ότι σε τμήματα των νησίδων ασφαλείας δεν έχει ολοκληρωθεί η φύτευση καλλωπιστικών φυτών.

Θεωρούμε ως Παράταξη ότι επιβάλλεται να δοθούν απαντήσεις από την Περιφερειακή Αρχή αν:

1. Θα εκτελεσθεί στο άμεσο επόμενο διάστημα η αποπληρωμή του αναδόχου, ώστε να επιδιωχθεί η ματαίωση της διάλυσης της σύμβασης.

2. Υφίσταται εναλλακτικό σχέδιο αποπεράτωσης του έργου σύμφωνα με την τελική μελέτη.

ΚΟΙΝΟ ΤΩΝ ΗΠΕΙΡΩΤΩΝ


Νεότερη Παλαιότερη

Breaking Ticker