Για την μερική αντιμετώπιση του προβλήματος της στάθμευσης των οχημάτων στο κέντρο της Ηγουμενίτσας, το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε την έναρξη των διαδικασιών για τη λειτουργία του χώρου στάθμευσης έναντι του Ι.Ν. Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, ως χώρου ελεγχόμενης στάθμευσης με κλιμακούμενο αντίτιμο ανάλογα με το χρόνο στάθμευσης (χαμηλό τίμημα για ορισμένες ώρες και αύξηση για περισσότερες). Με τον τρόπο αυτό ο συγκεκριμένος χώρος στάθμευσης θα χρησιμοποιείται από τους ολιγόωρους επισκέπτες της πόλης (οι οποίοι είναι αυτοί που ταλαιπωρούνται περισσότερο από κάθε άλλο, αλλά ταυτόχρονα συμβάλουν τα μέγιστα στη δημιουργία του κυκλοφοριακού προβλήματος), με εναλλαγές των σταθμευμένων οχημάτων. Τις ακριβείς προϋποθέσεις της λειτουργίας θα αποφασίσει η Δημοτική Επιτροπή, η οποία θα καταρτίσει και τους αναλυτικούς και δεσμευτικούς όρους της πλειοδοτικής δημοπρασίας, για την ανάδειξη του παραχωρησιούχου λειτουργίας του χώρου. Επειδή η διαδικασία αυτή είναι χρονοβόρα, κρίθηκε σκόπιμο να ξεκινήσουν οι ενέργειες, προκειμένου η εφαρμογή του μέτρου να συμπέσει με την υλοποίηση του γενικότερου σχεδίου αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού προβλήματος και του προβλήματος έλλειψης χώρων στάθμευσης.
Για την διασφάλιση περισσότερων θέσεων ελεύθερης στάθμευσης στην ευρύτερη περιοχή, δημιουργούνται οργανωμένοι χώροι, κυρίως για μακροχρόνια χρήση από κατοίκους της ευρύτερης περιοχής, καθώς και από επισκέπτες που επιθυμούν τη μακροχρόνια στάθμευση, σε δημόσιους χώρους όπως π.χ. στο χώρο δίπλα στο Εθνικό Στάδιο, σε προαύλια σχολικών μονάδων (αυστηρά κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου όταν τα σχολεία είναι κλειστά) ή σε χώρους που ανήκουν σε νομικά πρόσωπα του ευρύτερου δημόσιου τομέα και χρησιμοποιούνται ήδη άτυπα για στάθμευση.
Τα προαναφερόμενα μέτρα λαμβάνονται στο πλαίσιο του γενικότερου σχεδιασμού για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος. Τα μέτρα που θα εφαρμοστούν κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους είναι:
Φυσικά, οι προσπάθειες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων στάθμευσης και κυκλοφορίας θα ενταθούν στο πλαίσιο της ολοκληρωμένης εφαρμογής των σχεδίων αστικής ανάπτυξης και κινητικότητας, με προτεραιότητα τη δημιουργία και νέων χώρων στάθμευσης, όπως π.χ. του χώρου στην οδό Σελλών.